WAT JE ECHT MOET WETEN

NIEUWS VOOR EN DOOR HET VOLK GESCHREVEN
 

#dasnietlogisch discriminatie van demonstranten

© T. van Doorne

Afgelopen zondag 17 januari 2021 was er een demonstratie op het museumplein in Amsterdam. Een van onze reporters was ter plaatse en geeft het volgende weer.

Onze reporter geeft aan dat zijn rechtvaardigheidsgevoel door de Nederlandse staat de afgelopen periode flink is gekrenkt. Het recht om vrij te mogen spreken, te gaan en staan waar je wilt en het belangrijkste het recht om als vrij mens te bepalen wat er in je lijf gespoten wordt wordt door de Nederlandse staat ernstig overschreden. Het beleid van de Nederlandse staat sloopt werkelijk alles.

De demonstratie was volledig vreedzaam. Het was de politie die kwam intimideren en uit was op escalatie. Door de houding van de Nederlandse staat lijkt het er op dat ook het recht van demonstreren op wankelen staat. Het ontruimingsbevel is door onze reporter en zijn vergezellen niet te horen geweest. Dat de politie iets aan het roepen was wel, maar niet wat er geroepen werd. 

Waarom is er in deze sprake van discriminatie? In tijden van corona was de demonstratie voor BLM wel acceptabel voor de burgermoeder van Amsterdam, een demonstratie omdat het recht van demonstreren dreigt te worden afgenomen niet. Dat is discriminatie. Volgens de rijksoverheid is discriminatie het onterecht verschil maken in de behandeling van mensen. In deze de politieke overtuiging.


 
E-mailen